Monday, June 12, 2006

A new kanji

This is my April Kanji quilt. It is "rain"... I almost forgot to post it...
I drew the kanji with a watercolour pencil. For May, I could choose rain too... But let's think positively: May is going to be "flower". And, yes... I am late again! June will be "hot", or "summer", or something like that, because it is very hot now, almost too hot for quilting... I should dye fabric this week. I've got a few folded pieces waiting to be tie-dyed.
Mon quilt kanji pour le mois d'avril... "pluie". J'ai dessiné le kanji avec un crayon aquarelle. Pour le mois de mai, je pourrais encore choisir "pluie"... Mais soyons positive: ce sera "fleur". Oui, je suis à nouveau en retard! Pour juin, ce sera "chaud" ou "été" ou quelque chose du genre. Il fait très chaud maintenent, presque trop chaud pour quilter. Je devrais faire des teintures cette semaine. J'ai déjà des pièces de tissu pliées qui sont prêtes pour une teinture à la mode "tie and dye".

No comments: